Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-12, 08:43   #47
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Treningstråden for desember

Selvfølgelig er jeg enig i, og har også gjentatt flere ganger, at man ikke kan forvente andre resultater enn innsatsen man legger inn, og at det finnes måter å trene på som er mer og mindre effektive for framgang innen styrke/hastighet/smidighet er jeg også 100% enig i.

Jeg tror vi altså stort sett har samme syn - BORTSETT fra at sånn som jeg forstår deg så må trening være "effektiv" (altså være innrettet imot å gi framgang) for å være verdifull. Der avviker vi. Jeg ser altså på det meste av trening som verdifull, selv om den er ineffektiv i forhold til framgang. For forfall er jo alternativet.

Vel - din kropp, dine mål. Det er helt greit. Men det er ikke nødvendigvis er en allmenngyldig sannhet, og jeg synes vel det er hyggelig å favne både målrettede "idrettsfolkene" og de litt mindre inspirerte, kanskje mer planløse mosjonistene hvor det er et stort nok mål "å trene".