Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-06, 11:06   #8
ssskaldeman
Medlem

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 83
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Slankekjøttkaker - finner ikke svinefarse!

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

Jeg ønsker å lage Skaldemans slankekjøttkaker, men jeg har problemer med å finne ingrediensene!

Den eneste kjøttfarsen jeg fant i butikken idag (Mega/Obs/Coop) var medisterfarse (okse og gris), og den inneholdt ikke mer fett enn kjøttdeig. Den var dessuten oppspedd med blant annet potetmel, og inneholdt endel karbohydrater.

Hvor mye fett er det i svinefarsen du bruker, Sten Sture?

Er det mulig å blande kjøttdeig med noe fett eller talg eller noe?

Takknemlig for svar!

Vennlig hilsen

Hilde

Sid 104 i boka! Tre delar kött och en del fett är en bra kombination. Då hamnar du rätt. Jag använder mycket fläskfärs eftersom det finns överallt i Sverige. Om det inte finns i Norge använda njurtalg eller annat fett som du ber att få hopmalt i köttdisken. Köp en stor sats och använd en ledig dag till att steka en massa biffar.

Annars går det utmärkt med vanligt fett kött. Kom bara ihåg proportionerna, ungefär tre delar kött och en del fett. Är jag tvungen att äta magert kött tillsätter jag kryddsmör eller något annat så att fetthalten blir rätt.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat