Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-13, 11:13   #3
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange måltider

Litt varierende etter hvilke lavkarbofilosofier man følger så legges det større og mindre vekt på mellommåltider. Det folk flest tilsynelatende er enige om er at man ikke skal spise med mindre man er sulten.
Noen retninger sverger til periodisk faste som et hjelpemiddel dersom man er frisk og fin, andre holder på den tradisjonelle tanken om at mellommåltider er bra og nødvendig. For min egen del så går jeg enklest ned i perioder hvor jeg IKKE tvinger det til å være lenge mellom måltidene, men hvor jeg naturlig faller i 2 til maks 4 måltider om dagen og da uten småspising. Forsøker jeg å tvinge fram denne rytmen så virker den ikke å fungere. Jeg må altså begynne med et kostold og en døynrytme som gjør at dette kjennes riktig... da funker det. (Jupp. Høres helt mumbo-jumbo ut... jeg vet.)

Jeg har en pose salte nøtter og en boks med makrell i tomat stående på jobb i tilfelle jeg blir skrubbsulten. Begge deler kan oppbevares i lang tid i romtemperatur. Nøttene kortest.