Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-13, 15:46   #1
Olli123
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Olli123 er på en erverdig vei

Trenger tips til frokost/mellommåltid

Hei. Jeg har levd på lavkarbo i et par år snart, men jeg sliter fortsatt med å finne ut hva jeg skal spise til frokost/mellommål/kvelds. Jeg har en mor som står for middagen så den er som regel ikke noe problem, problemet er å finne en form for erstatning for brød. Vi har laget slike lavkarbo langpannebrød i lang tid nå og de kan fint spises. De metter godt, men de er så kjedelige at jeg ender ofte opp med å kjøpe meg noe godt på butikken. Vi har prøvd ut forskjellige typer lavkarbo brød, men jeg må si at ingenting kan erstatte brød helt.

Tidligere har jeg også spist mye omelett, taco (vet det er litt karbohydrater i de lefsene, men helhetlig blir det fortsatt ganske lavkarbo) og pølser (ofte med brokkoli og peppersaus). Disse har jeg nå klart å forspist meg på og ser etter annet jeg kan lage meg, noe jeg kan se fram til å spise. Jeg er ikke glad i fisk og heller ikke voldsomt fan av salater selv om de fint kan spises til tider. Finnes det noe mektig, godt og kjapt måltid jeg kan lage meg? Gjør ikke noe at det kommer i middagsformat, det er ofte disse kjøttmåltidene som metter mest og som jeg gleder meg til mest. Noen tips å få?

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat