Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-13, 18:44   #153
Sunroad78
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 47
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av turkisa, her.

Velkommen skal dere være, dere som er nye her inne!

I dag er fjerde dagen min i ketose.. Synes det var litt vanskelig å planlegge mat på jobb, var konstant sulten selvom jeg spiste like mye som i helgen. Hadde heldigvis med krisemat. Kjenner jeg må lese litt mer i boka om mat for å få litt variasjon, men en grei idé jeg følger er å lage så mye middag at det blir lunch dagen etterpå og å lage ferdig lunch dagen før. Da gjenstår det bare å huske matboksen i kjøleskapet! Skal forøvrig inn på tupperware sine sider å se etter fiffige matboksløsninger med romdelere f.eks.

Har vært å kjøpt dosetter til alle pillene som snart kommer i posten, munnskyllevann og deo i dag. Haha! Føler på 'ketoselukta' både fra munn og kropp, selvom det sikkert bare er meg som merker det. Akkurat nå gleder jeg meg mest til sulten forsvinner.

Er det forresten noen som vet om det holder å ligge under 15kh eller om man må ha så nærme 15kh som mulig? Jeg sliter med å komme opp i såpass i løpet av dagen og lurer allerede nå på hva jeg skal gjøre den dagen jeg skal begynne å trappe opp!

Hvordan går det med dere andre i dag?

Hos www.alexi.no søker du på Laptop Lunchbox, der kjøpte jeg min og er veldig fornøgd
Du bør ligge så nærme 15 gr kh pr dag og det bør i hovedsak være grønnsaker/salat som er kilden.
Jeg tar ikke alle pillene, bare magnesium, men i tillegg tar jeg tran, metaformin (forebygger diabetes, som jeg ikke har men ligger i grenseland), D-vitamintilskudd og p-piller (PCOS).

Jeg har hatt en super matdag; spiste egg og bacon til frokost (2 egg og 150 gr bacon) kl. 08:30 og var ikke sulten igjen før kl. 14 og da spiste jeg en nydelig salat Nå kl. 17:30 spiste jeg laks og grønnsaker og er stappmett Blir ikke mere mat i dag, for www.diett.no sier at jeg har fått i meg 78% fett, 19% protein og 3% karbohydrater. 51% av fettet er baconet, så det var kanskje litt i meste laget

Kjenner til ketoseånde og kroppslukt. Denne gangen svetter jeg som en gris og jeg lukter STOR MANN, så dusjer og skifter t-skjorte flere ganger for dag. Ånden er heldigvis ikke et problem, ennå!

Sist redigert av Sunroad78 : 07-01-13 kl 19:01.
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat