Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-13, 08:06   #175
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av L@dy jojo, her.

Etter en lang tid med høy-karbo, er jeg tilbake igjen og er super motivert!!
Men har noen spørsmål i forbindelse med mengde karbo.

Jeg har lest et par steder her inne at så lenge fordelingen av fett, proteiner og karber er 75% 20% 5% så trenger man ikke å tenke på mengden karber. Er dette noe jeg kan starte med med en gang? Eller bør jeg vente til jeg er i matchvekt? Beklager sikkert dumt spørsmål, men må ha det inn med teskje-varianten :-/

På forhånd takk for svar.

Kjempe deilig å være igang igjen,,,,utrolig godt å ha dette forumet i ryggen :-)

Jeg hadde startet med en gang, men det er viktig å ha kontroll på kh i starten, så bruk diett.no, kjøkkenvekt og vær strukturert så får du best resultat. Ligg så nærme 15 gr kh pr dag, men er ikke krise om du kommer opp til 20.

ADI på diett.no har jeg aldri brukt noe særlig, så det vet jeg dessverre ikke. For meg har kakediagrammet vært til stor hjelp, der ser jeg fordelingen av fett, proteiner og kh. Fordelingen må ikke være 75% fett, 20% proteiner og 5% kh hver dag, men tilnærmet. Jeg personlig ligger nok litt lavere på fett og litt mere proteiner, for kroppen min er ikke så happy med all det fettet.

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat