Sv: Mange av dere er på ville veier
Opprinnelig lagt inn av Iset
Jeg syns ikke vi trenger å være ydmyk til forskning som er mangelfull og idiotisk lagt frem! Som feks. når de tester ut hva fett gjør i kroppen og serverer chips, pommes frites og pizza, og deretter går ut i media, selvfølgelig sammen med en fra Ernæringsrådet, og sier at fet mat er skadelig og livsfarlig, og anbefaler lettprodukter. Jeg syns heller vi skal vise at vi ikke lar oss manipulere på den måten!
Kjære Iset.
Jeg kommer ikke til å inngå noen lengre diskusjon med deg, det er neppe fruktbart. Et lite tips vil jeg likevel gi deg; du har en teori om harskning av fett og antioksidanter. Du skriver:
"Jeg er ingen ernæringsfyisiolog, jeg er ingen professor med flere års utdannelse. Ergo er det enda mer skremmende at JEG klarer å tenke logisk og forstå at umettet fett harskner fort og er mer ustabilt enn mettet fett."
Det er ikke alltid det er det "logiske" som er det riktige....fett "harskner" ikke i kroppen. Jeg har desverre ikke tid til å gå inn på prosessene bak fettlagring nå, må til sengs nå men kan gjerne ta opp debatten senere :-) Biokjemi og fysiologi er ikke alltid logisk...
|