Sv: Nyresten?
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Jeg vet det gjør vondt! Har fått ut 3 stk og og den siste gangen så urinen min ut som en blodprøve!
Jeg mener sånn ellers! Om du hadde noe medisinsk grunnlag for det eller noe! Som sykepleier kan jeg ikke for mitt bare liv uansett anbefale operasjon fremfor naturlig passering så lenge steinen(e) ikke er for stor(e)!
Etter å ha fått dem ut på egenhånd, var jeg helt fin etter 24 timer. Det tar lengre tid etter en operasjon, altså, i tillegg til alle muligheter for post operative komplikasjoner!
Jeg har for mye kalsium i blodet og danner nok lett steiner, så jeg regner med å måtte gjennom dette flere ganger. Bare jeg blir trodd på legevakten og får nok morfin, tar jeg heller det enn en operasjon i tillegg, gitt!
Haha, nå roter jeg fælt. En operasjon FØR steinen har passert til blæra er naturligvis noe helt annet enn en operasjon etter (hvor de bare plukker den ut via urinrøret). Beklager. Skylder på eksamenstress. 
Men ja.. en bør heller helgardere seg med smertestillende. Det er liksom ikke så overbevisende å deise inn på legevakta og si "Jeg MÅ ha smertestillende! Gi meg MORFIN!"...
|