Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-13, 20:03   #5
lykkeliten2010
Medlem

Medlem siden: Dec 2012
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få i seg nok proteiner?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hva om du spiser skikkelig til frokost? I stedenfor noen nøtter tar du feks 1-2 egg, noen grønnsaker og kanskje en bit ost? Eller lager deg oosier og spiser med pålegg? Veldig godt og enkelt.

Har du regnet på det? Kommer du under 1 g protein pr kg kroppsvekt?

Til cottage cheese tiner jeg 50g bringebær, legger de i en boks i kjøleskapet kvelden før jeg skal spise de, har i cottage cheese og enten pisker fløte eller har i 50g creme fraiche til frokosten dagen etter.
cottage cheese koster litt ja, ca 11kr pr porsjon, holder med halve boksen.

Ja, jeg burde kanskje få i meg en bedre frokost, men jeg er fortsatt ltt redd for kcal (gammel vane måtte ligge på 1400kcal om dagen før for å unngå å legge på meg), så derfor sparer jeg der jeg kan. Er ikke spesielt sulten om morgenen, og nøttene tygger jeg i meg på forelesning. I morgen skal jeg teste ut bedre frokost, og se hvordan det funker, slipper kanskje mellommåltid så da sparer jeg også litt inn der hadde forsåvidt tenkt å teste sånn kaffe med kokosolje og smør i i morgen, men det kan jo vente. ....det er forresten litt skummelt med lavkarbo, det er så inmari mye godt jeg kan spise nå som jeg har måtte avstå fra leeeenge nå, g jeg vil jo helst teste ut alt på en gang

Har vært å kjøpt meg cottage cheese, kremfløte og fun light nå, tenkte å lage meg laksemiddag og cc til dessert

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat