Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-13, 09:38   #4
lykkeliten2010
Medlem

Medlem siden: Dec 2012
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: En ting jeg ikke skjønner med lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

For å si det veldig enkelt: det fettet du spiser, brukes til å forbrenne fettet på kroppen!
Det er nemlig en veldig energikrevende prosess å omdanne fettet på kroppen til ketoner som kan brukes til drivstoff for kroppen!

Til vanlig regner man ikke kalorier fordi at dersom du spiser deg passe mett på fett og proteiner bare hver gang du er sulten, vil du ikke spise mer enn at du havner i kaloribalanse/-underskudd!

Men hvis man har en kropp som bruker lite energi, sånn som min, så vil jeg vel ikke bruke mer energi på lavkarbo? Og da må jeg jo likevel telle kcal? Eller bruker kroppen så mye energi på å forbrenne og spalte fett at energiforbruket totat sett blir mye høyere? Legger på meg om jeg er over 14-1500 kcal til vanlig...
Det som jeg synes er snodig er at jeg på tross av utskeielser hele uken, spesielt i går, så viser vekten nå 200 gram ned fra i går, og er lavere enn den har vært de siste 9 mnd, så det er vel ikke bare pga naturlige svingninger?
Synes liksom at dette virker for godt til å være sant, og da bruker det jo også å være det
Men et annet spørsmål. Vil kroppen også forbrenne mer under trening enn den gjør på vanlig kosthold, og man ikke er i ketolyse?

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat