Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-13, 12:59   #230
MaritR
Medlem

MaritR sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 51
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av turkisa, her.

Velkommen igjen til alle dere nye. Så gøy at vi begynner å bli så mange her!

Sunroad78, skjønner at du har litt nedtur, men stå på, dette klarer du! Du hadde jo fantastisk nedgang på målene, da! Håper det kan være litt inspirasjon for deg til å fortsette videre.

Tristhin, gratulerer med -2.

For meg har ting gått ganske greit foreløpig. 1 uke i ketose i morgen satser jeg på! Den første store styrkeprøven kommer i løpet av dagen, da jeg skal i middag hos min samboers bestemor. Hun har vært veldig forståelsesfull i forhold til mitt lavkarbo kosthold, laget ekstra grønnsaker til meg osv. Men grønt består ofte av salat med mye mais, kokte gulerøtter osv. Kjøtt er enten rent eller like ofte fiskekaker/pudding, kjøttkaker osv.. Har ikke sagt noe om det fordi det nok blir litt mye for henne og fordi 10kh til eller fra på lavkarbo ikke er så farlig, men nå er det virkelig det! Stresser litt for om hun har laget rent kjøtt eller ikke osv. Ikke minst at jeg nå er vant med å veie og det føler jeg utgår litt på middag der.. MEN jeg har brukt store deler av dagen på å tenke at dette handler om meg og min helse og alt annet får stelle seg i kø.. Om maten er helt uspiselig for ketolyse, får jeg bare si at jeg ikke er så sulten, eller hva? Kanskje si noe om at jeg har måttet kutte kh ytterligere en stund pga. migrenen. Kommer dessuten bare til å være oppi 7kh innen middag så jeg har litt å gå på så jeg ikke freaker helt ut av å ikke veie..

Hva tenker dere andre om slike situasjoner - skal man si ifra på forhånd og gi en liten 'instruks' om hva som er greit å spise, eller hva gjør man egentlig? Hva gjør man dersom man møter opp i middagsselskap og maten er vanskelig å kombinere med ketose??

Personlig har jeg ikke så stor interesse av at 'hele verden' skal vite om at jeg driver med dette, så jeg synes det er litt vanskelig..

Det der er ikke enkelt. Men jeg har funnet ut at det alltids er noe vi kan spise og hvis de du er hos ikke skal vite at man går på lavkarbo kan man jo si at man ikke føler seg helt i form og derfor man ikke spiser noe særlig.
Men det skal jo sies at ofte skal man ganske høyt i karbo før man faller ut av ketosen så skulle det blir 30-40 karber så går det nok greit. Dessuten så kan du jo spise ekstra mye av det du ser er lavkarbo.
Men det er vanskelig fra tid til annen og kjedelig om man skulle falle av ketosen pga en middag.

http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat