Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-13, 23:31   #14
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: VIVIL "Creme Life"

Økt blodsukker kan få deg ut av ketose, altså! For dersom blodsukkeret øker, har jo kroppen tilgang på sukker framfor fett som forbrenning!
Men det er ikke gitt at du faller ut av ketose av f.eks. maltitol. Det virker til å være noe individuelt, og jo mer "jallamage" du får av det, desto mindre taes opp i tarmen din - ergo jo tryggere er du for at det ikke øker blodsukkeret ditt i betydelig grad.
Jeg reagerer endel på maltitol, og har også sjekket blodsukkeret en og to time etter inntak på fastende mage. Ingen betydelig forskjell hos meg. Men det er ikke alltid det er verdt det når man strander på toalettet for natta, akkurat!
Litt i helgene gjør kanskje ikke noen stor skade - å kose seg i helgene er jo nesten rituelt for de fleste av oss, og det er tross alt bedre enn å spise snacks utenom måltidene hver dag! Jeg kan også forstå at behovet for erstatninger er større i starten, selv om det kan være vel verdt å tilstrebe et mest mulig naturlig kosthold.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat