Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-13, 08:24   #66
Wimp
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2013
Wimp er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

På tampen av 2012 satte jeg "all time high" med 96 kg og ble enig med mennesket i speilet at noe måtte gjøres!
2. januar startet jeg på på en Nutrilett/Noka-kur hvor jeg skulle innta rundt 700 kcal daglig, men alt etter to dager bestemte jeg meg for å kjøre den dietten i èn uke, for deretter å prøve lavkarbo. Det er jo så fryktelig kjedelig å ikke spise
Jeg gikk ned 2,4 kg på den shake-uken og var veldig spent på hvordan kroppen ville reagere når jeg gikk fra lavkalori til lavkarbo. Ville jeg gå ut av ketose? Ville jeg få en midlertidig oppgang når jeg "pøste" på med kalorier igjen?
Det ser ut som mine lette bekymringer er grunnløse. Jeg har nå i de tre påfølgende dager spist ca 15 karb daglig, vært så raus med fettet som jeg har klart å få til, og på 72 timer tatt av nye 1,6 kg

Leser "alt" jeg kommer over. Bøker, oppskrifter, blogger og foruminnlegg her på lavkarbo.no og syns det er på tide jeg melder meg på en tråd hvor jeg selv kan komme med spørsmål og innspill basert på egne erfaringer, så jeg henger meg på her med dere som startet omtrent samtidig.

Om jeg har fått til å legge inn en ticker under her så viser den forhåpentligvis at jeg skal ned 16 kg. 96 kg på nyttårsaften skal bli til 80 kg sommeren 2013. Da får jeg isåfall en BMI på 25 og det tror jeg er passende for meg.
Men... det er veldig lenge siden jeg sist var 80 kg, så det er litt vanskelig å vite sikkert

Jeg veier meg nok hver dag enda, men skal begrense meg når jeg venner meg til livsstilsendringen. De offisielle tallene mine oppdateres uansett hver mandag.

Ønsker dere alle en strålende helg og håper på et fint og konstruktivt "samvær" her inne

Wimp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (?) Svar med sitat