Sv: Spis deg slank dietten?
Jeg gikk også på SDS de 3 første mnd da jeg begynt med lavkarbo for 3-4 år siden. I det skrivet som fulgte med mine pakker den gang da, stod det faktisk at jeg kunne ta meg et kokt egg, noen grønnsaker, litt skinke osv så lenge det er minimalt kh og ikke stor mengder. Jeg brukte f.eks å dampe opp en del brokkoli til middagen, for det fyller godt. Ha en liten ts med cocosa der det passet osv for å bli mett.
For meg var de første to ukene verst med tanke på sult, kvalme, vondt i hodet m.m. Etter det begynte ting å gå mer av seg selv og jeg glemte nesten å spise og begynte å trene igjen. Jeg gikk ned 15 kg på disse mnd uten store anstrengelser.
Ta deg litt ekstra du til å begynne med og gjør kanskje litt om på måltidene slik at du forskyver alt hen i mot kvelden siden det er da du er mest sulten, virker det som. Dersom du bruker mange av de "søte" rettene kan du jo prøve å kutte ned på de i neste omgang du kjøper, det også hjalp meg en del.
Dersom du har brød i dietten kan jeg anbefale deg og prøve å skjære veldig tynne skiver, slik at de 2 skivene som er tilmålt et måltid blir til 3. Legg godt med pålegg på (f.eks egg/majones) men hold litt kontrollen på hva du stapper i deg. Jeg gjorde også slik at jeg hadde den ekstra skiven som et lite ekstra måltid. Det viktigste er den totale mengden du får i deg i løpet av en dag.
Lykke til og stå på 
|