Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-13, 13:08   #39
MissPivotal
Medlem

MissPivotal sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Er det ikke veldig usunt med så mye smør?

Jeg blir litt bekymra når jeg leser denne tråden, for at jeg spiser for mye fett. En pakke smør varer ikke veldig lenge i huset her. Om vi baker lavkarbobrød (Nannah sitt) går det jo en del på skiva, og de fleste middager vi lager tilsetter vi en solid klatt smør i. Og 3 dl fløte i måneden? En liten fløtepakke varer ikke en uke en gang her. (Vi bruker ikke oljer av gammel vane, men har vurdert å starte med en som har mye omega 3 i seg for å sikre det.)

Vi spiser rent kjøtt (kjøttdeig, biffkarbonader, enkelte pølsetyper som har svært høyt kjøttinnhold, kylling og bacon) eller fisk kombinert med en stor porsjon grønnsaker, og bruker ost, smør eller fløte for å fete opp måltidet.

På jobb spiser jeg lunsj, og der varierer jeg mellom salat med ost/smør til "dressing" og avokado i, gresk yoghurt med nøtter og kanel, og CC med smør og kanel. Kaffe med fløte er som regel fast frokost.

Er jeg helt på jordet?

MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat