Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-13, 12:25   #1781
Ziltoidia
Seniormedlem

Ziltoidia sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 35
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Er det ikke enklere for deg å strikke bolen først, og så ermene ovenfra og ned parallellt, enten på magic loop, eller på to separate pinnesett (men separat fra kjolen)?

(Jeg kjenner ikke til noen måte du kan grafte bottom-up og så fortløpende strikke ermer, men det betyr slett ikke at det er mulig... )

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Kan det være midlertidig opplegg du tenker på ?
Har brukt det på Puff Daddy fra Pickles, men har aldri prøvd å strikke andre veien etter at heklekanten er rukket opp.
Test det ut på en liten lapp å se omm det blir da da vel, så får vi andre høre resultatet

Svarer til begge her: Ja, det var midlertidig opplegg jeg tenkte på. Ettersom kjolen er rundstrikk, så må jeg ha ferdigstrikkede ermer som settes på pinne med resten av bolen for så å strikkes videre oppover mot halsen. Ettersom jeg har lite igjen av garnet, tenkte jeg at midlertidig opplegg kanskje kunne brukes istedenfor de ermene, slik at jeg kan lage de til slutt. Håper dette ga mening. Er ikke så stødig på strikketerminologien.

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

£20??? Det kan da umulig koste 180,- for et garnnøste? Da må det være noe ekstremt eksklusivt garn i så fall...?

Ja, jeg begynte nesten å lure på om det var per pound eller noe, men neida.. det er 50-100 gram det er snakk om. Mange av garnene er listet her: http://www.loopknitting.com/yarn/index.html Er en god del som er billigere, men de fant jeg ikke i butikken. Nøstene jeg fant i butikken så helt ordinære ut.
Noen ganger vil en jo bare ha det billgiste ullgarnet som en kan finne på Nille. Men da må man nøye seg med akryl her.

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg

Sist redigert av Ziltoidia : 14-01-13 kl 13:17.
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat