Sv: Hvorfor snakke om sykdom?
Hva i all verden er det du vil med dette?
Trykke syke folk enda lenger ned i fortvilelsen?
Jeg er god på en hel masse, jeg, men er såpass syk at jeg over hodet ikke duger i jobb! Og endelig har jeg blitt trodd på hvordan hverdagen min er, så nå har jeg blitt innvilget, etter 6 års kamp, en uførepensjon slik at jeg kan legge opp dagene mine slik at jeg, min kropp og mine sykdommer fungerer best mulig!
Det er viktig for et menneske å bli annerkjent for hva det er, på godt og vondt! Jeg snakker ikke ofte om sykdommene mine, tror jeg, men det har nok med det at jeg er sykepleier og pasientene er syke, ikke jeg!
Joda, å fokusere på sykdom gjør en ikke frisk, det er sant og til og med forsket på, men det skader nok ikke heller å få litt gehør for det som opptar en mest. Er man syk, er det gjerne noe som opptar hele ens bevissthet i perioder, man har ikke overskudd til å finne på positive ting bare for at andre skal slippe å høre på sykdomsprat!
Grupper/forum for enkelte sykdommer på nett, kan være svært bra så man kan snakke med likesinnede og få litt utløp for alt man tenker på og bekymrer seg for! Da slipper en å belaste de nærmeste med slikt!
Jeg prøver og prøver, men kan for mitt bare liv ikke skjønne hva du vil med innlegget ditt!!! 
Sorry!
|