Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-13, 17:27   #13
Ziltoidia
Seniormedlem

Ziltoidia sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 35
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor snakke om sykdom?

Fordi det er bedre enn å ikke snakke om det?
Altså, jeg tror det er snakk om oppheving av tabuer, ikke at man skal påprakke andre (syke og friske) å snakke om sykdom til man går på veggen. Jeg tror det handler en del om å snakke om det på en 'casual'/hvedagslig måte. Ikke bagatelliserende og ikke overdrivende. Å ha et naturlig og avslappet forhold til det, sånn rent sosialt.

Også tror jeg det er med på å sette tingen 'sykdom' inni boksen 'deg', enn å sette 'deg' inni boksen 'sykdom... for å si det litt banalt.

Til slutt er det jo faktisk oppklarende. Da kanskje særlig for de med 'usynlige sykdommer'.

Men jeg aner fint lite om dette på et personlig plan. Bare tenker høyt.

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat