Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-13, 18:32   #21
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor snakke om sykdom?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg kjenner meg igjen i det ts skriver.
Og noe av det som irriterer meg er at de på jobb ikke forstår hvor mye krefter og forsakelser det koster å gå på jobb 60%. For de ser meg på jobb, høvelig frisk og opplagt, men da har jeg brukt dagen før til å styrke meg opp slik at jeg skulle klare jobben. Men det resulterer jo i at fra podens åsted at mamman ligger til sengs stort sett annenhver dag, henholdsvis for å lade opp til neste dag eller for å klare hente seg inn igjen etter arbeidsdagen.

De på jobb ser meg ikke når jeg er sliten, de hjemme ser meg ikke når jeg har klart å lade opp litt energi. DET plager meg, det at man er så forbaska arbeidstro at man uten å blunke lar jobb gå foran familie.

Jeg har måttet dra fram "overskudd som en bankkonto"-teori ovenfor mannen... Han har både mer på kontoen i utgangspunktet og mulighet for overtrekk til lavere renter enn meg (og større lønninger!)... Så langt ser det ut for at den analogien virker ganske forståelig. (Og siden onsdag i forrige uke har jeg bare vært på jobb og ellers hjemme og "spart" fordi på torsdag så var kontoen helt tom.... )