Sv: Diett.no blir betaling
Hei!
Jeg har etterhvert laget flere versjoner av regnearket Tarato etterlyser, men jeg har vært borte fra forumet et par år (tilbake med nytt nick) og har derfor ikke lagt det ut før.
Det inneholder hele matvaretabellen, pluss litt mer lavkarboteori enn tidligere (metabolsk fordel, kaloribalanse, forventet vektreduksjon m.m.). Ja - kalorier er også med. Oppsummert har 5 års erfaring med lavkarbo lært meg at det er viktig å se på både karbohydrater og kalorier. Men kanskje det viktigste er å følge med på proteiner så man ikke mister muskelmasse. Der bommet jeg veldig i begynnelsen.
Mitt neste prosjekt var å lage dag-for-dag registrering med grafer, men det har gått litt i glemmeboken 
Det er altså foreløpig ikke anvendelig for å registrere over tid, men det er moro å leke seg med, og kan muligens gi noen a-ha-opplevelser.
Det kan lastes ned herfra: http://db.tt/hroy4Nh3
Merk: Det tar ikke hensyn til vannreduksjon i starten av lavkarbodietten, men etter en stund ser det ut til å stemme forbausende bra.
Merk2: Du må tillate makroer i Excel for at det skal fungere.
Og for de som trenger bruksanvisning: Det er kun de grå feltene som skal fylles ut. Start med personlige data, og legg inn noen verdier under Input (gram), så vil du se hvordan dagens fordeling er, og hva du kan forvente av vektreduksjon om du holder deg på dette nivået. Gram/dag viser vektreduksjon for en dag. På ingen måte eksakt vitenskap, men ganske så treffende ut fra min erfaring. Alle verdiene er basert på tall jeg har hentet fra seriøs forskning.
Helt nederst i matvaretabellen kan du også registrere egne matvarer.
Sist redigert av CookingWithGas : 14-01-13 kl 21:47.
|