Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-13, 20:56   #11
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: En ting jeg ikke skjønner med lavkarbo ...

Opprinnelig lagt inn av Myrine, her.

Jeg teller også kalorier Uansett hvilken diett/livstil en følger er det jo viktig at man ikke inntar mer energi enn man forbrenner.

Men det som er litt tricky er at det faktisk er helt umulig å vite hvor mye man forbrenner! Kalorier er egentlig et tullete mål å bruke da kroppen ikke er en forbrenningsovn slik som brukes til å fastsette kalorimålet.

Ang. Å forbrenne fettet på lavkarbo. La oss fortsette med onv-tankegangen. Hvis du legger i litt ved i en ovn, akkurat nok til å holde glørne ved like vil du få litt varme over lang tid. Hiver du innpå masse ved vil du få høy varme raskt. Samme med kroppen. Strammer du inn på både fett og karbo vil kroppen sette ned forbrenningen tilsvarende. Når du gir den fett kan den bruke dette som brensel til å opprettholde andre funksjoner som forbrenningen.