Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-13, 22:51   #18309
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er vel mer ønske om å bli likt, et glede andre enn noe innstinkt?

Mulig det er slik for deg. For min del når jeg er ute og handler, og plutselig ser noe som hadde vært perfekt til ett av tantebarna mine, så handler det slett ikke om at jeg vil bli likt av de. For det vet de å sette pris på ved å komme springende for å gi meg en lang klem om det har gått for mange dager siden sist jeg så de. (Til vanlig ser jeg dem mange ganger i uka.) Når jeg kjøper en ting til et tantebarn utenom bursdag/ jul så er det fordi jeg finner en ting som jeg vet de vil sette pris på, og som vil glede dem.

Jeg har generelt ikke sånn voldsomt morsinnstikt, men overfor noen av tantebarna er det sterkere enn andre. For noen av nabobarna er det en litt mer "stemor" innstinkt (sånn stygg stemor fra eventyrene... , takler ikke helt supernysgjerrige og småfrekke småbarn...).

For dyr derimot, de har jeg alltid beskyttelse og morsinnstinkt for, iallfall baby-dyr. Ikke den stinkende, litt travle bikkja til søster'n.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo