Sv: En ting jeg ikke skjønner med lavkarbo ...
Opprinnelig lagt inn av CookingWithGas, her.
Åherrejemini... Å tro at du går mer ned i vekt på 2500 enn 1200 kalorier om dagen er verre enn homeopati og akupunktur til sammen; ønsketenkning, men nå uten drahjelp fra placebo Gi oss et eneste bevis (ikke anekdoter). Dette er direkte desinformasjon, og hører hjemme i det alternative tullehjørnet.
Lavkarbo gir tilsvarende 250 kalorier per dag i "gevinst" gjennom økt fettforbrenning ved 0 gram kh, til null gevinst ved +70 gram kh. Du kan altså kose deg med 250 kalorier ekstra hvis du ikke spiser karbohydrater i det hele tatt, men du går ikke ned i vekt hvis du inntar mer enn du forbrenner. Så enkelt, og så kjedelig.
Og dette er ikke spesielt vondt ment. Hørte fra et annet tidligere medlem at det var blitt så døllt her på forumet, så kanskje vi trenger litt diskusjon igjen 
Kropper er forskjellige og som Carisma sier så spiller blant annet hormoubalanse inn.
Jeg spiser over 3500 kalorier pr dag, 20-25 gram karber, 100-110 gram protein, resten fett og likevel går jeg ned. Nå har jeg altså masse hormonubalanse og er svært lite aktiv men er altså havnet i den situasjon at jeg stadig mister vekt selv om jeg nå er nede på 43-tallet.
Jeg vet det ikke er normalt og at vekttapet mitt skyldes at kroppen min trøbler, men sånn kan det jo være når man er i den andre enden av vektskalaen og deseprat prøver og finne hva som skal til for at kroppen vil slippe vekt.