Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-13, 20:31   #1
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Stigs fiskegryte

Skjær ca 1 kg fisk, helst både rød og hvit, i biter.
Riv skallet av 1 sitron og press ut saften + saften av 1 lime og dryss over nykvernet 5-pepper..
Bland fisken godt inn i sitrussaften, skall og 1 dl vann, og la det ligge ca 5 minutt i sitrusblandingen
Finhkk en løk, fres den i jerngryte og ha over ca 2 dl tørr hvitvin. La det syde 4-5 minutter, før du har i fisk og marinade, 2 fiske-buljonterninger, fersk persille, 2 skrelte epler i båter, 1 dl fløte og et beger creme fraiche.
La det småkoke til eplene er møre, ha i fersk gressløk og server sammen med dampa grønnsaker.

Eldstemann i huset som kreerte denne gryta i dag, og den var rett og slett forfriskende god.
Jeg har ikke reknet ut karber, men mitt blodsukker tålte det iallefall helt fint.

Sist redigert av BenteR : 16-01-13 kl 20:51.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat