Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-13, 21:01   #9
HyperThyra
Juniormedlem

HyperThyra sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Østfold
Alder: 57
HyperThyra er på en erverdig vei
Question

Sv: Hyperthyreose og insulinresistens

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Kan tilføye at noen få måneder etter dette innelegget mitt ble skrevet, ble det oppdaget at jeg ikke har bare Hashimoto, men også Graves.
Det betyr at jeg har høy anti-TPO og høy TRAS og dermed har symptomer fra begge sykdommene og det er mest sannsynlig Graves som gir meg en sinnsykt høy forbrenning.
Mine blodprøver, men unntak av antistoffene, er også ok, men antistoffene i seg selv fører til at man ikke føler seg bra.

Hvordan er det i dag? Har du fortsatt "sinnsykt" høy forbrenning? Tar du fortsatt medisin, som f.eks. Neo Mercazole?

Har du hatt andre plager, som med øynene og sånt?

Jeg flyttet fra Mosjøen sommeren 2011, og bor nå utenfor Fredrikstad. Rett etter nyttår hadde jeg time hos fastlegen, der svar fra siste blodprøve kom. Resultatene var "innenfor normalen", selv om jeg tenderer i retning av for lavt stoffskifte, uten at han er villig til å la meg prøve Levaxin en periode. Synes selv jeg har veldig mange symptomer på lavt stoffskifte - men dette kan selvsagt også komme av andre ting, som fibromyalgi..

Fikk fastlegen til å henvise meg til øyelege, fordi jeg ikke har fått sjekket øyene etter at jeg fikk Graves; og skulle uansett ha vært til kontroll og oppfølging siden jeg hadde netthinneløsning i 2003 på høyre øye. Fikk brev fra øyelegen i forrige uke: Jeg fikk time først 11.oktober 2013!! Helt VILT så lang ventetid; trodde det var dårlig stelt med helsevesenet nordpå, men der VET jeg at jeg hadde fått time innen max et par måneder...

Ellers tar jeg ingen medisiner for høyt stoffskifte lengre, annet enn at jeg tar en Neo-Mercazole om jeg merker jeg begynner å bli helt ADHD innvendig (kanskje 1 tablett i mnd...?)

HyperThyra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og sunn fornuft Svar med sitat