Sv: Slankekjøttkaker - finner ikke svinefarse!
Jeg var på Delikatessehuset idag og spurte etter medisterdeig. De hadde ikke ferdig, men tok to store stykker kjøtt og malte dem. Jeg sa på forhånd fra om at det måtte være mye fett i deigen. Så jeg kjøpte 3.2 kilo uten å spørre om prisen, noe jeg selvsagt burde ha gjort, siden det kostet kr 149,- pr kilo. Jeg betalte 490,- kroner. Ja, så det er faktisk mye mye billigere å kjøpe nakkekoteletter og spise smør til (om du går på Skaldemans optimale kost). Jeg tenkte med meg selv da jeg gikk derfra at dette kom jeg ikke til å gjøre igjen, dette var altfor dyrt. Men så smakte jeg slankekjøttkakene...
Vi laget dem ikke helt som Skaldemans, men nesten. En kilo medisterdeig, 500 gram kjøttdeig, noen skjeer proteinpulver (som Skaldeman ikke anbefaler), to egg og noe krydder (salt, pepper, koriander) og utvannet med noe vann og eltet i mikseren. DE VAR FANTASTISK GODE! Mmmm, de beste kjøttkakene jeg noengang har smakt, det er helt sant!
Men jeg antar at det vil være mye billigere å spørre f. eks. de bak kjøttdisken i Mega om de har noe talg som kan males opp, da kan man gjerne finne noe som er mye billigere enn dette. Fett kjøtt er jo vanligvis mye billigere enn magert kjøtt.
Lykke til alle sammen!
Vennlig hilsen
Hilde
|