Når har man en spiseforstyrrelse?
Skjønner ikke helt det der, jeg. Kanskje jeg har et ivrig behov for å klassifisere ting, men.. lurer altså på når man har en spiseforstyrrelse.
Ta meg da, f.eks. Jeg har aldri kastet opp mat, heller aldri slanket meg ved å spise "ikkeno".
Det jeg HAR gjort, er.. Da jeg var 17, spiste jeg 1 brødskive om dagen i noen uker. Jeg tror det var ganske ubevisst, egentlig - og det var IKKE for at jeg syntes jeg var for tykk. Det var mere mangel på matlyst, som følge av en skrekkelig kjærlighetssorg.
De siste månedene, har jeg spist fryktelig mye sjokolade, og godteri. En sånn diger plate Stratos hver dag, og gjerne litt smågodt i tillegg. Hver eneste dag. Kjente at det gjorde godt å spise godteri.
De siste ukene, har jeg spist svært lite, (kanskje 1/3 av det jeg spiser nå), som følge av sterk kvalme til tider, som følge av angst, og intens uro. Glemte også å spise, men når jeg kjente at jeg var sulten, tok jeg meg litt mat.
Har jeg vært spiseforstyrret? Jeg forstår at det er gråsoner - men jeg tenker som så, er man spiseforstyrret, når man ikke BEVISST velger å ha et dårlig forhold til mat? (enten det er å ikke spise, eller å spise enorme mengder, evt. kaste opp/bruke avføringspiller..)