Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-06, 21:52   #7
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: enlighten me..

Opprinnelig lagt inn av stinepine

47 er kanskje litt drøyt, men 52, ja. da er jeg ikke undervektig (bmi på 20).

gjør dette kanskje mer for å få en sunnere livsstil enn for å gå ned, om du skjønner. eller; måten jeg prøver å gå ned på nå funker bare ikke, og er definitivt veldig usunn. spiser mindre enn en gjennomsnittlig afrikaner, hehe.

men jeg vil virkelig bli kvitt disse ekstra kiloene jeg bærer rundt på, og ikke synes er spesielt pyntelige! nå mister jeg jo bare muskler, og det er ikke noe bra. tror derfor en lavkarbo-approach er bedre for kroppen min.

Ja.. Vær snill og ikke vei under 52, det er ikke sunt for deg. Håper du er fornøyd når du ender opp rundt 56-57..!

Jeg gjetter at du har lite energi om dagen? Om du velger å gå over til lavkarbo, vil du få MYE mere energi - en ting fordi du vil spise mye mere mat, men også fordi du spiser sunnere mat. Men det er slik med lavkarbo - at den funker som vektoppgang for undervektige, og vektnedgang for overvektige. Så hvis du følger lavkarbo, vil kroppen ende opp der den er mest fornøyd - og det samsvarer jo ikke alltid med hva vi selv har lyst å veie. Men det er kroppens måte å si fra på, og den synes jeg vi skal akseptere.

Ja - jeg vil gjette på at det vekttapet du har hatt til nå, har vært mest muskler. Og DET vil man jo ikke miste

Vær også klar over at f.eks midjemålet ditt kan synke betrakelig med lavkarbo, men vekten kan stå BOM stille. Det er fordi du har fått mere muskler, og 1 kg med muskler har MYE mindre volum enn 1 kg med fett. (Lurer på om det er 1/4 eller noe sånt..). Vekten er ikke viktig, det er kroppssammensetningen, og fett/muskel-prosenten. Den kan du forresten få målt på en Lindberg-klinikk. Veldig lurt!

Synes du skal kjøpe en av Fedon Lindberg sine bøker, jeg! Ta en titt inne på den delen av forumet, og les litt rundt. Jeg husker ikke helt hva boken hans heter som jeg mener du bør lese, han har jo flere.

Her er Lindberg-forumet;
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29

Eller så kan jeg også på det sterkeste anbefale boken "Bedre uten brød" av Wolfgang Lutz. Det er ingen ren slankebok, mere en helsebok som forklarer HVORFOR lavkarbo er det beste for kroppen vår. Og vektnedgang/oppgang er en effekt av lavkarbo.

Lykke til, og bare spør mere om du lurer!