Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-06, 22:08   #8
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Når har man en spiseforstyrrelse?

Opprinnelig lagt inn av stinepine

mennesker med spiseforstyrrelser (iallfall anoreksia og bulimi) pleier å være veldig bevisst på mat. de pleier å ikke kunne tenke på noe annet. mat, vekt og kalorier er det eneste som stor i hodene deres. at du ikke spiser fordi du har hjertesorg er nok ikke en spiseforstyrrelse.

har selv vært i behandling for spiseforstyrrelser, og jeg vet en god del om det, både fra egne erfaringer og gjennom andre.

jenter med anoreksia tenker stort sett på mat hele tiden; det er en naturlig effekt av at man sulter seg. kroppen lengter etter næring, og sender derfor ut signaler til hjernen så den kretser mer og mer om mat.
det er et meget bevisst valg de gjør når de bestemmer seg for å bli tynnere, eller å ikke spise - problemet er at de ikke kan se at de allerede ER tynne. det er kroppsbildet det er noe feil med hos disse, ikke apetitten.

bare å spørre hvis du lurer på noe mer. jeg vet mye om dette, hehe.

Takk for godt innlegg, stinepine!

Ville bare informere deg om at det er et lukket forum for de med spiseforstyrrelser her inne - jeg tror man melder seg på det via kontrollpanelet et sted. Tror du ville vært en ressurs der inne