Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-13, 13:37   #46
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Om jeg f.eks lager karbonader av 2x400g kjøttdeig så er det ikke mer enn det må være for vår familie på fire. Og da spiser de tre andre brød til...

Hvorfor tror du en pakke kjøttdeig er "beregnet" til en viss familiestørrelse? Det har jeg aldri hørt før...

Omelett av to egg er OK det, om man tilsetter en del kjøtt og grønnsaker. Et fullverdig måltid for meg i alle fall, men ikke noe å skamme seg over. Hvorfor skal man skamme seg over å spise sunn mat?

Det er vel ikke så rart å tenke at en pakke kjøttdeig er beregnet på en familie på fire? Hvis man ser på måltisdsforslagene til Rema1000 - middag til 4 for under 100-lappen, er det maks en pakke kjøttdeig på fire.
Synes det var litt greit å se hva dere andre legger i et vanlig måltid, det har jeg ikke lest så mye om før, bare spist meg mett, eller kanskje ikke helt mett heller.... for meg er det vanskelig å bruke mer enn to egg til et måltid, bare tenker at det må være mer enn nok?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat