Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-13, 09:34   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva tåler dere av kos?

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Jeg tåler fint lite kos.
Jeg husker når jeg startet med lavkarbo så holdt jeg meg unna alt som man kan kalle kos, til og med melkeprodukt. Da gikk jeg ned jevnt. Etter ca et halvt år så fant jeg mange typer desserter og kaker som fristet så jeg laget det og hadde til helg og festligheter. Da stoppet også vektnedgangen opp. Så skal jeg ned i vekt må jeg være veldig streng. Unner meg nå litt mørk sjokolade (86%) når jeg har behov for det. Det går greit men kaker og andre godiser må jeg vente med og heller unne meg en sjelden gang.

Ikke sant! Det er gjerne slik at man ofte er streng i starten, så oppdager man det ene etter det andre av "lovlig" kos og tillater seg dette( og glemmer visst helt at denne ekstra kosen OGSÅ teller som ekstra energi og ekstra karber man kanskje ikke trenger). Jeg skjønner vldig godt når det i perioder står stille for meg, jeg kan fint spise vcottage cheese og krem med bringebær, men da MÅ det være en av dagens måltider, og ikke kos i tillegg til dagens måltider, for da blir det fort mere energi enn jeg faktisk trenger. Man skal vanligvis ikke trenge å telle kalorier på lavkarbo, men det kan være greit å faktisk se hva kosen utgjør av dagens kaloriinntak. I helgen laget jeg Gerds ostekake, vel vitende om at det tross alt er søtstoff, så regnet jeg på energiinnholdet, 1/12 av kaka inneholder godt og vel 400kalorier(4g karbo), kanskje greit å huske på der man tillater seg litt her og der, en neve nøtter osv.

Noen lurer på hvorfor det går saktere andre gangen man prøver lavkarbo. For noen ser det ut til at de tillater seg søte ting og desserter de ikke tillot seg i starten første gangen( for NOEN, ikke alle).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat