Tråd: Fettkilder
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-13, 11:38   #13
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fettkilder

De dagene jeg ikke får i meg nok mat( fett er en del av maten, en sammensetning man bør ha i seg alt av, ikke kun fettkilder alene), så får jeg ikke i meg fett. Går det over lang tid og matlysta er borte så leser jeg lavkarboblogger opp og ned i mente for å finne noe som frister. Bilder av mat hjelper meg mye i allefall.
Og supper er noe jeg får i meg som regel, så det går mye i fet tomatsuppe med enten kokte egg eller kjøttboller( kan fint has på termos og tas med på jobb), kyllingsuppe, kjøttsuppe med feks nøtteostemuffins ved siden av.

Klarer du å spise de nøtteostemuffinsene, så er de skikkelig energirike, en sånn med ost og skinke på og grønnsaker ved siden av og jeg er mett.

Å satse på egg for meg i slike perioder gjør meg skikkelig matlei, vet ikke hvorfor, men i disse periodene får jeg ikke ned egg annet enn i smoothies.

Men jeg skjønner fortsatt ikke hva du er ute etter, her har vi nevnt omtrent alle fettkilder mellom himmel og jord, og det er fortsatt ikke det du er ute etter. Så sier du at du lurer på hva vi spiser når vi ikke får i oss nok mat, og da er jo svaret å bare prøve noe nytt og spennende, men så var ikke det du var ute etter. Så jeg beklager at jeg har misforstått. Jeg trodde poenget avr at du ikke får i deg nok mat og trenger ny inspirasjon til å komme over den kneika. For fett alene er jo ikke mat nok, du trenger jo protein også, altså små fristende måltider. I allefall om du merker at vekta faktisk ikke vil slippe fordi du spiser så lite som du sier.

Hjelper det med små,små hyppige og veldig variende måltider, og heller ofte, 5-6ganger om dagen? Type liten frokost, en god neve mandler til mellom, liten lunsj, en liten boks tyrkisk yoghurt med en fløteskvett og noen bringebær til mellom, så middag osv? Lære kroppen å spise, selv om matlysta er borte?

Og du, jeg har all medfølelse over det å ikke få i seg nok mat. Jeg har vært slik hele livet, og dessverre byttet jeg ut måltider med sjokolade,potetgull osv. Det sliter på en å åpne matpakka og kikke nedi og faktisk tenke; nei, dette får jeg ikke i meg. Jeg har dessverre alltid hatt perioder der jeg kikker på maten og enten ikke er sulten eller rett og slett skikkelig kvalm.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat