Kan noen hjelpe litt på vei?
Heisann!
Da har jeg spist lavkarbokosthold i snart 4 uker, og jeg er godt fornøyd med kostholdet sålangt. Jeg er glad i å lage mat, så jeg klarer fint å variere på måltidene. MEN er litt i tvil om jeg spiser riktig...altså nok fett, for mye karbs? Jeg er 1.80 høy, og veier i dag 92 kg, og har et mål om å a av rundt 12-15 til. Har til nå gått ned rundt 2,5 kg, og føler det går en smule seint...men for all del fornøyd med at jeg går ned i det minste!
Lurer derfor på om noen av dere kan se litt på det jeg trykker inn, og evnt komme med forslag til hva som kan gjøre kosten enda bedre?
Typisk dag:
Frokost: lavkarboscones (med nøtter laget i muffinsformer) 1 stk med ost og smør
Lunsj: Salat med agurk,litt løk,ost,kylling/skinke/reker med rømmedressing
evnt: 1-2 lavkarboscones eller en skyr med nøtter og blåbær over(sykt digg)
Middag: Kjøtt (kylling,biff,karbonadedeig,)stekt i godt med smør -med brokkoli/blomkål/sellerirot/sopp/sqash/aubergine (lager jeg wok har jeg litt av alt. Bruker som regel å lage saus av CF eller rømme. Har prøvd å kutte ut fløte,og bruker minst mulig av dette.
Kvelds: ikke alltid jeg spiser det,men av og til blir det rester av middag/ost og skinke/skyr/salat/omelett
Drikker ca1 l vann til dagen, og en del pepsi max(prøver å begrense denne)
sånn....ble masse dette...men håper noen kan komme med råd