Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-13, 09:32   #398
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av wenche@@, her.

Jeg har veldig lite peiling på blod fortynnende og p- piller og sånt, men min søster har aldri kunnet bruke slike ting pga. fare for blodpropp. Legen hennes skrev ut hormon plaster. Hadde dette vært noe å spørre legen om ?

Selv har jeg gått på hormoner siden 2008, er kvitt alle overgangs plager, lever kun en gang og da skal jeg ha det bra er mitt motto.. Så natte svette og pms er en saga blott...

Hormonplaster er vel ingen prevensjon? Eller? Dersom det er det så er det et spørsmål om det inneholder østrogen eller kun gestagen. Såvidt jeg har fått med meg så er den økte faren for blodpropp (og leverflekker) først og fremst forbundet med østrogen, så prevensjon som kun inneholder gestagen (= kunstig, ikke bioidentisk progesteron) er bedre da. Dette gjelder hormonspiralen og cerazette iallfall. Muligens også andre minipiller.
http://www.fastlegen.no/livets-faser...pillen.299.cms

Kanutten:
Det er vel ikke så lenge dere trenger tilleggsprevensjon? I så fall så kan dere jo vurdere kondom også. Ikke så gøy, men uten andre bivirkninger...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat