Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-13, 12:54   #26
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Endelig en god faglig debatt?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Nå var det jo Kula du siterte da. Men jeg vil si at uttalelsen til denne legen var unødvendig. For jeg tror faktisk ikke legen ville sagt det samme til en som spiste lavkalori. Eller tror du det? Meningsløs synes jeg ikke var helt riktig ordvalg, men fullstendig unødvendig. Spørsmålet mitt er heller: Hvorfor sa legen noe slikt? Hva ligger bak spørsmålet.

Tja, man kan f eks synes det er positivt at legen sier at forsvarlig lavkarbo er bra? Istedet for å tenke, hvorfor sier han at uforsvarlig lavkarbo kan være farlig?
Hvis jeg som pasient forteller legen min at jeg spiser lavkarbo, og legen støtter dette men sier at det også kan være farlig hvis man spiser uforsvarlig, ville jeg tolket dette som en støtte fra min lege. Jege ville også kanskje ha spurt legen min om hva han mente med å strekke strikken for langt, for å unngå å gjøre dette, eventuelt trekke en egen konklusjon om at legen har noe kunnskap, men ikke nok.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat