Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-13, 18:48   #56
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rikshospitalets stoffskiftediett

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Som forberedelse til en GBP(og annen vektkirurgi) går man ofte 2-3 uker på en lavkaloridiett. Som du sier er det for å slanke leveren fordi alle overvektige har mye fett i leveren og dette fettet er det første som forsvinner når man går ned i vekt! Leveren må flyttes på/løftes opp under operasjonen og jo mindre den er, jo mindre sjans for skader!

Men, denne dietten skal ligge på ca 800- 1000kcal, verken mer eller mindre.
Der jeg ble operert, vil de helst at man skal gå på pulver, fordi da er det lett å regne ut hvor mye man får i seg og man er sikret et minimum av vitaminer og mineraler. Det er jo tross alt viktig når man er på vei inni en periode der man skal kjøre kroppen i underskudd av det meste over lang tid!
Jeg gikk ned 8 kg på 3 uker og da var jeg ikke veldig streng heller!

Broren min gikk på afinutrin i 8 uker før sin operasjon og gikk ned ca 20 kilo før operasjonen.

Index, det ER en slankekur og ikke en diett. Diett skal man "leve" lenge på, en kur er kortvarig.