Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-13, 08:55   #1138
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God morgen damer! Så trivelig å logge på og lese seg gjennom innleggene. Jeg har en veldig etterlengtet og velfortjent fridag i dag. Nå har jeg både legetime, frisørtime og et helt hus som bør undergå en streng hånd - men fri er fri! Vekta her i gården viste ufattelige og utrolige 68,6 i morges. Har merket det på kroppen også; buksa jeg kjøpte for 2 uker siden - som måtte lirkes på - sklir nå ned. Måtte veie meg flere ganger for å sjekke, men det viste det samme hele tiden. Det gjør det til en ekstra god dag altså - og er verdt en tickerendring Nå lurer jeg på om jeg bør nedre målet mitt? Jeg tenkte meg ned i 67, men spørs om jeg bør tenke 65? Sist jeg gikk ned så mye var jeg 67,5 på det letteste; da var jeg rimelig "skrapa" i ansiktet og overkroppen. Tendensen til dette er her nå også, men jeg har masse, og da mener jeg masse, å ta av på mage, rumpe og lår. Tror jeg gjør det jeg for går det så går det, det er kroppen som bestemmer - såpass har jeg da skjønt

Kikka forresten på bilder fra ferien for 3 år siden; da var jeg noen og 80 kilo; dvs 25 mindre enn hva jeg var på mitt største. Av de noen og 80 kiloene er jeg sikker på at minst 20 satt på magepartiet. Herlighet for en oppblåst belg; selv da jeg lå på ryggen i solsenga var det den forhøyningen (i tillegg til at den skled utover). ALDRI MER!! sier jeg bare. ALDRI!

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

73,7 i dag, 200g under forrige uke, ganske fornøyd til ikke å ha vært spesielt flink... I kveld blir det ut på middag, men alkohol er utelukket med nye medisiner, så blir begrenset med utskeielses muligheter...

Gratulerer! Hva har du gjort som ikke har vært "så flink". Kanskje er akkurat det du har gjort en løsning for deg?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jo har prøvd den. Ble ikke helt fortrolig med den, dog. På den annen side så er ikke kakao livsnødvendig - ikke på langt nær. Jeg kan kose meg med en kopp te og en neve nøtter i stedet for den "pick-me-up"-kakaoen i ny og ne.
Det som ER vanskelig er å finne hvilke melkeprodukter som er et problem eller ikke. Tørrmelk er ikke bra, men sånn som ost og smør ser heldigvis ut til å fungere veldig bra. Og rømme spiser jeg ikke i problematiske mengder... Men så var det alt det andre. Som keso og kesella og fløte og melk i sauser og sånn. (Og nei, jeg sutrer ikke - ikke mye iallfall... det er mer tenke høyt og hvordan angripe det. Og ja!!! Jeg har funnet et innkjøpslag som er med på importer av upasturisert ost fra Tyskland! Gleder meg til å prøve det iallfall.)

Melk er melk tenker jeg. Er det melkeproteinet eller laktosen som er problemet? Siden du kan spise smør og ost høres det ut som det er laktose. Da finner det mange varianter å velge mellom. Er det proteinet derimot; da er totalt avhold løsningen. Sånn sett ble kokosmelkkakaoen god (nok) - fordi jeg ikke har alternativ. Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage lasagne med kokosmelk en dag nå; det er type mat jeg savner. Med geiteosten min oppå

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Ønsker dere alle en fantastisk dag!

FLOTT! Hold på den!! Hva må til for at du ikke skal se 80-tallet igjen?

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Sist redigert av Tarato : 25-01-13 kl 09:04.
Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat