Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-13, 22:47   #14
Engelen
Medlem
 
Engelen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør Norge
Alder: 55
Innlegg: 124
Engelen er ny på veien

Sv: Tøffe tak - ungdom og rus

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vil bare gi deg en klem!

Jeg har en pode som er av samme type bare at han ruser seg på data. Han går på ritalin grunnet add, men han har også søvnproblemer på samme vis som poden din har. Så takk for at du nevnte denne diagnosen på forskjøvet søvndyndrome! Jeg skal ta det opp med bup i neste uke.

Og som Wenche sier så kan man ikke gjøre så mye til eller fra når ungene er over 15 år. Da skal de høres og det skal legges stor vekt på det de sier.
Jeg har ikke prøvd mst på min pode, men for mange år siden prøvde pmt uten at det hjalp noe særlig.

Jeg håper så inderlig at du får hjelp til å finne en løsning på dette som også poden din vil være med på. Føler med deg.....

Min sønn har også add. Han har prøvd både ritalin, conserta og equasym, men vil ikke gå på noe av dette (merkelig nok siden han i senere tid har ruset seg bla på ritalin han har fått av andre). Da han gikk på medisiner så mistet han matlysten og hadde mye vondt i magen. Han er over 1.90 høy og veier max 70 kg. Han sa også at han ikke hadde det bra inni seg da han gikk på medisiner, og at han følte seg fremmed i seg selv.

Dersom du søker på nettet ang. forskjøvet søvnrytmesyndrom, så finner du ganske mye informasjon om dette på nettet. Ingen har noen gang nevnt det for meg, men fant en gang litt info i medlemsbladet fra ADHD Norge.

Behandlingen er faste rutiner, circadin eller melatoning og lysterapi.

Og du, den klemmen du sendt var veldig god!

__________________





Engelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat