Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-13, 23:37   #18
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Tøffe tak - ungdom og rus

Opprinnelig lagt inn av Engelen, her.

Fikk beskjed av barnevernet at de måtte fremme sak for Fylkesnemda dersom min sønn ikke gikk med på frivillig plassering. Det hjalp ikke om bare jeg samtykket. I neste setning sa de at de ikke ville gjøre det siden han var for "gammel".

Ja, det er noe som ikke stemmer her. Men barnevernet har altså respekt for advokater. Kanskje har dere rett på fri rettshjelp? Du kan jo spørre advokaten hvilket ansvar barnevernet har hvis dere nekter ham å bo hjemme og sier fra dere omsorgen. Jeg vet at det er blitt gjort før.

Det er ganske provoserende at de ikke vil hjelpe en på 17 1/2 år fordi han er for gammel. Han er faktisk et barn ennå. De bør jo heller tenke at nå har de mulighet i 1/2 år til å snu situasjonen.

Hvis de hadde hjulpet dere med å sette hardt mot hardt og tilbydt en institusjonsplass, så er det jo en sjanse for at det er det som skal til for at han vil underkaste seg reglene hjemme.

Uansett. Jeg håper du har et støttende nettverk. Det trengs når man skal sloss for å få hjelp fra hjelpeapparatet.

__________________
Min Journal

Sist redigert av Pearl : 26-01-13 kl 00:01.
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat