Sv: Sprekk.... Fader..
Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.
Jeg sier aldri at jeg spiser lavkarbo, jeg! Jeg bare "tåler ikke sukker, stivelse, korn og sånne greier så godt, får så vondt i magen av det!" Det bruker de fleste å akseptere. Det er leeeenge siden jeg sa rett ut at jepp, jeg spiser lavkarbo! Jeg sier at jeg spiser slik jeg gjør fordi jeg ikke får vondt i magen av det, hvordan andre velger å spise er opp til de. Men jeg er også frekk nok innimellom til å si at de virkelig ikke trenger å legge seg opp i hva jeg dytter i munnen, og at de heller bør passe sine egne saker. Det er tross alt ikke jeg som sitter der med nesa full av bløtkake 
Rart? njee, de fleste kaféer osv får kjøpt det de selger av bakervarer ferdig. Det er billig og enkelt. Lavkarbokaker osv er ofte "vanskelig" i høykarberes øyne. Av mat får man jo ofte salater, de er jo helt fine de som regel. Plukker bare ut krutongene/ber om å få uten. Og ber om å få dressingen ved siden av, i tilfelle det er sånn ferdigdressing. Er det oljebasert så hiver jeg det oppi (etter å ha smakt på om det smaker søtt eller ikke).
Å når du nevner dette med salat, så må jeg bare fortelle om en ting!
Jeg og gubben var ute her å spiste lunsj for en stund siden. For "sikkerhets skyld", bestilte jeg salat og trodde at jeg da var trygg. Jeg ga også beskjed om at jeg ikke skulle ha mais eller krutonger. Når "salaten" ble satt på bordet, så ble vi bare sittende å måpe på hverandre, for vet du hva som var i den salaten?? Jo, den var full av pasta, gulrøtter, mais (som jeg sa jeg ikke skulle ha) og bønner. I et hjørne lå det litt kylling og feta ost. Det var ingen agurk eller paprika, men flust av tomat! Vi plukket ut det vi kunne spise, å la igjen 80 prosent av salaten.. Vi lo av det i etterkant, men akkurat det bli vi oppgitt over at det ikke går an å ha litt mer "presis" meny
|