Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-13, 21:24   #4
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: For mye proteiner

Hvordan får du det reknestykket til, Kitt?
Man skal spise mellom 1 og 2 gram protein pr kilo kroppsvekt, altså vil rett mengde protein være mellom 60 og 120 gram protein. Det er himmelvidt fra 2 kilo.
Jeg spiser mye proteiner; veier 43 kilo og spiser ca 120 gram protein til dagen. 2 kilo vill vært fysisk umulig for meg og få i meg, selv om jeg spiser mye mat (over 3500 kalorier til dagen)
Ellers er det viktig og vite at for mye protein betyr at overskuddet blir omdannet til glukose i kroppen, hvilket betyr blodsukkerstigning og utslipp av insulin, så om man lever lavkarbo for og få et stabilt blodsukker eller vektnedgang, så bør man holde et øye med proteinmengden.