Tråd: Frukt og bær
Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-13, 12:23   #4
Bonjævel
Medlem

Medlem siden: Sep 2012
Bonjævel er ny på veien
Cool

Sv: Frukt og bær

Opprinnelig lagt inn av Vegard L, her.

De fruktene du nevner har et høyere fruktoseinnhold enn glukose, og det kan være årsaken til plagene. Kanskje din evne til å fordøye overskuddsfruktose er redusert etter at du ikke har vært eksponert for dette på en stund.

Prøv med banan.

Det tror jeg også kan være en årsak. Jeg har lest/hørt tidligere at kroppen "glemmer" hvordan å håndtere mat som ikke har vært inntatt på veldig lang tid (f.ex. ikke spist frukt på mange år). Når en tilfører kroppen denne typen mat, blir kroppen så forfjamset fordi den husker ikke hva dette er eller hvordan å fordøye maten og da blir det verk og smerter). En annen ting er at magesyren kan reagere på mat med høyt karboinnhold eller høyt syreinnhold og siden magesyren regjerer som den vil, så må i grunnen bare mennesket innrette seg etter hva magesyren håndterer best mulig, istedetfor å prøve å få magesyren til å innrette seg. (For det siste har jeg prøvd og det var bare å glemme...

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat