Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-13, 20:31   #11
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For mye proteiner

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Apropos - Jeg tok en hel bråte ned blodprøver hvorav urinsyre var litt for høy. Fikk beskjed om at det sannsynligvis var fordi jeg spiste mye protein (siden jeg knapt drikker alkohol) og at jeg måtte spise mindre av det, men jeg får nok ikke i meg stort mer enn ca 100 gram proteiner på en vanlig dag. Så det får jeg ikke helt til å stemme, siden jeg er godt over 100 kg. Hva ellers kan høy urinsyre komme av?

Det er svært vanlig ved overvekt og da særlig om man har litt problemer med blodsukkeret som feks en dia2.
Jeg hadde ganske høy urinsyre og ingen reagerte på det en gang fordi jeg både var moderat overvektig og hadde dia2. Ernæringsfysiologen mente hun heller ville blitt overrasket om jeg ikke hadde litt forhøyet urinsyre!