Ang. fettlever og lavkarbo
Jeg har drevet å jojoslanket meg på lavkarbo i flere år nå og takket være stadig nye hindringer i livet mitt har jeg ikke klart å snu livstilen min 100% inn i lavkarboens verden. Jeg er så stor nå at det kan nesten virke som om jeg daglig får "nye" plager pga fedmen min (insulinresistens, og prolapser i rygg) er de to viktigste der. jeg har i løpet av de siste årene gått opp å ned ca 19 kilo 4 ganger. Og må nå ærlig innrømme at jeg har gitt opp, selv om jeg egentlig tror på lavkarbo.
Greia nå er at jeg føler tiden begynner å haste med å komme ned i vekt og jeg vil så gjerne få flere barn så nå skal jeg under kniven for gastric bypass. Der igjen er jo greia at jeg skal ned i vekt pga å minske faren for fettlever. Før operasjonen. De vil jeg skal gå på en diett på 900 kcal om dagen og det virker for meg håpløst Det er jo en grunn til at jeg vil ha denne operasjonen liksom, hadde jeg klart å spise så lite om dagen hadde jeg jo ikke trengt operasjon.. Det samma gjelder lavkarbo. Men jeg vet at jeg i en kortere periode ikke har noe problem med lavkarbo ( av en eller annen merkelig grun sprekker jeg ALTID rundt 4 mnd.. ) Men når jeg spurte de folka på sykehuset om jeg kunne benytte lavkarbo for å komme meg ned i vekt ble det blankt avist fordi de mente at det IHVERTFALL ville gi eg en fett lever??
Hvor har de det ifra? synes det høres rart ut da det er insulinet som gjør ting om til fett og at insulin kommer pga av karbohydrater.. Ja så er det ikke så mye kalorier på bare 900. Men det er jagu men mye mer en på lavkarbo. Og så syns jeg de snakker litt i mot seg selv fordi etter OP så skal man jo leve på diabeteskost og ja den er ikk så streng som eks 30 karbs om dagen men den er alikevel en mildere variasjon av lavkarbo??
Jeg er ikke så veldig intressert i å høre deres mening om at jeg skal operere meg. Men hadde satt pris på tilbake meldinger ang påstanden om fett lever =)

|