Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-13, 13:24   #7
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ang fettlever og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Siden jeg er operert på Aleris, og skulle ha 3 uker med flytende og så 2 uker med most mat, så var det fullstendig uaktuelt å gå på noen pulverkur før operasjonen for min del iallfall. Jeg visste at med streng karbo-restriksjon at de første kg vil slippe taket ganske fort, så derfor valgte jeg å gjøre det slik jeg gjorde det. Ser ikke noe poeng med å leve på pulver før operasjonen, når man kan spise seg mett og fornøyd med mat. Tullete å si at noen kirurger mener at om man ikke greier det så er man ikke skikkelig forberedt eller motivert for å operere seg...

Nå er jo ikke disse kirurgene rundt omkring i landet helt enige om maten etter operasjonen, men det viktige er jo å følge de instruksene man får der man opererer seg. Jeg hadde ingen problemer med å forholde meg til 3 uker flytende og 2 uker med moset mat, og når jeg i tillegg bor 60 mil unna sykehuset jeg ble operert på så fulgte jeg selvsagt regimet til sykehuset.

Så du mener at man skal følge restriksjonene man får av sin kirurg ETTER operasjonen, men ikke de man får FØR?
Det blir for dumt! Det er kun de private som er overforsiktige og har 3+2 uker etter operasjonen. Det er i hvert fall ikke noe poeng, når alt har grodd etter 7-10 dager likevel!

Men det er jo fint at du vet mer om dette enn en svært dedikert kirurg som har operert ca 500 GBP.