Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-13, 18:32   #10
Sjøstjerne
Medlem

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Ferdig slanket, hva nå?

Jeg leste en artikkel om dette i KK, trur jeg det var. Det er sånn att det finnes to typer motivasjon, til- og fra- moticasjon. Fra motivasjon er enkelt, du veier for mye, klær passer dårlig, ting er ubehagelig, etcetc. Så man begynner å slanke seg. Du tar av ett par kg, kanskje alle kiloene du vil ta av deg! Du passer i klærene igjen, ting er ikke ubehagelig! Så du feirer med en liten sjokolade, kanskje en skive med brunost? mm! Ett stykke kake? Ja, hvorfor ikke! Så vips! Kiloene er tilbake. Fordi du mangler Til-motviasjon. Det kan være att du skal passe inn i bunaden til 17. Mai, att du skal bruke pengene du sparer på sjokolade på en fin kjole i en ny, passende størelse. etc.
Jeg måtte en stund tilbake revurdere målene mine, som var "Være sprek og sunn", så ble jeg sprek og sunn... Men ikke helt fornøyd. Nå er målene annerledes, klare alle kravene til befalskole opptak, være en strls 36, etcetc. Det å være sunn har blitt en livvstil, man må legge vekk gamle vaner. Før ville jeg kose meg med en sjokolade, kanskje en hel plate! en pizza, HELT alene! Og masse god Øl. Nå er det kanskje litt eksklusiv ost, en god biff og ett glass rødvin. Istedetfor å sette meg forran TVen og glane med hånda nedi chips posen, går jeg meg en tur.
Man må rett og slett "late som" man er den tynne, friske, sunne personen man vil være, å vips! Så blir det en vane!

Håper dette hjelper litt!

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat