Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-13, 21:49   #12
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig slanket, hva nå?

Jeg ønsker deg lykke til med å finne ut av livet som ferdig slanket!
Selv har jeg en litt annen erfaring. Jeg brukte svært lang tid, mange år på å gå ned mine 20 kg. Og enda har jeg 5-6 kg igjen før jeg er nede i normal BMI.
Jeg har aldri levd hard core lavkarbo,som du skriver. Ble dårlig av å være i ketose, så i mitt kosthold har det stort sett vært rom for litt sjokolade, brød og frukt.
Og slik har jeg levd siden 2007. Jeg pleier å si at jeg aldri sprekker, for det har ingen betydning at jeg smakte noen smil etter jobb i dag. Jeg trenger ikke kaste meg over sjokolade den neste måneden på grunn av det.
Noe annet er at min hovedmotivasjon for å begynne med lavkarbo var at jeg var veldig syk på grunn av PCOS, og spiste meg frisk på lavkarbo. Jeg er selvfølgelig glad for at jeg er en størrelse 38-40 i dag i stedet for 46, men det var faktisk underordnet det å bli frisk.
Om jeg nå begynner med det gamle kostholdet, blir jeg syk igjen. En måned med høykarbo hadde ikke kroppen min tålt, jeg hadde ikke klart å holde meg våken tror jeg!
Så vi har nok alle ulike historier og erfaringer med dette og jeg er i grunnen ganske fornøyd med min erfaring og at jeg klarer å holde meg til et kosthold på ca 50 gram karbohydrater og fortsatt være frisk.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat