Tråd: Diabetes
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-06, 22:31   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Ketolysekuren fjerner alle symptomer på disbates type II så lenge man følger kuren ( under legekontroll for en sikkerhets skyld) Alle må slutte med medisin. Jeg har en pasient som er henvist fra en kollega på grunn av ustyrlig diabetes og et insulinbehov på 180 enheter pr dag ( voldsomt mye, glucophage 1 gram x 3 og amaryl) Etter 2 uker på ketolysekuren er blodsukker helt normalt ( uten noen medisin i det hele tatt) og etter 2 måneder er HbA1C ( langtidsblodsukker) normalt. Vekten går ned. Etter kuren må medisineringen revurderes. Ofte kan man slutte helt med medisin, eller redusere kreftig på medisinen. Dette er omtalt grunndig i " Slank med ketolysekuren" .

OBS OBS Ikke forsøk ketolysekuren uten avtale med din fastlege!!!!

Vennlig Hilsen
Torkil

Alt dette er jo vel og bra Torkil, men det forklarer ikke hva som skjer i kroppen
i allefall er det for meg viktig å forstå hvorfor dette skjer. HVA er det som får blodsukkeret til å stabilisere seg? og ikke minst HVORDAN skjer dette?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat