Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-06, 23:46   #9
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Sv: Dagbladet: Vil sette tjukke på land

Sjøfartsdirektoratet har årlige helsesjekker hvor sterkt overvektige mennesker som ikke er i stand til å hjelpe andre, og hvor i tillegg andre har problemer med å hjelpe dem, får seilingsnekt.

Undertegnede la på seg 20kilo de første årene ombord, og ser helt klart behovet for en klar ledelse på problemet med sviktende fysisk form.

Dette er ikke mobbing, men snarere å sette fokus på et stigende problem. Forsvarets personell SKAL være fysisk skikket til å ivareta sin tjeneste og være forbilder. Her er det også et spørsmål om troverdighet.

For Sjefen ved en avdeling å ta med sine mannskaper ut på fysisk aktivitet burde være like naturlig som å lede dem i andre aktiviteter. Så er det det med tiden som aldri strekker til. Mindre personell skal gjøre de samme oppgavene som før nedbemanning. Men etter min oppfatning er dette en prioritering av tid. Men, jeg som alle andre med ledelsesansvar, har krav fra alle kanter om å levere, og da er det viktig å kunne se litt opp og komme seg ut i fysisk aktivitet.

Dette er et ledelses- like mye som et personlig ansvar og jeg mener det er prisverdig av Generalinspektøren å sette dette på dagsordenen.

Det blir spennende å se hva som følger etter dette.

__________________
KROPP&HELSE
hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat