Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-13, 18:45   #18640
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Annala, her.

Kjære o'kloke dere

Er det noen som har vært plaget med munnsår her? Dattern min er veeeldig plaget, stadig vekk. Har prøvd å google for å finne ut evt mat hun skal prøve å holde seg unna, men svarene er for å si det mildt, forvirrende Så da tenkte jeg å spørre dere om dere har egne erfaringer, noe som faktisk funker? Tenker på dette med ph feks, kan det kanskje hjelpe å spise "milde" matvarer? Hun er veldig gla i druer og annanas, og det kan jeg tenke meg er blant de verste ting å spise. Selv blir jeg sår i munnen av kiwi, men får ikke munnsår. Dattern har ofte store åpne sår, gul/grønne

Ei venninde mente jeg skulle sjekke henne for diabetes, fordi på et kurs hun var på hadde de sagt at det var vanlig med munnsår hvis man har diabetes. Noen som vet?

Forslag mottas med stoor takk

Dette er nok klassiske herpes- sår og som det er sagt her, hjelper det å bruke Zovirax. Tidligere måtte man få dette på resept, nå trenger man ikke det lenger!
Det er sjelden noen mattyper man reagerer på. Det er heller opplevd stress av alle slag, sol, vind, mensen, forkjølelse og annet som opptrer sammen med nedsatt immunforsvar etc.

Jeg har hatt diabetes i noen år, men har aldri hørt at munnsår har noe med det å gjøre! Er nok helt andre symptomer man må se opp for da!

Jeg var VELDIG plaget av denne typen munnsår da jeg var yngre, lenge før Zoviraxens tid. Jeg brukte Cleracil hudvann til å tørke ut sårene og med årene har de blitt færre, mindre og kommer mye sjeldnere! De brenner rett og slett ut!